Bij een eigen onderneming hoort natuurlijk ook een website. Een website is tenslotte ook een visitekaartje van je bedrijf. Hier staat veel informatie over jezelf, producten die je verkoopt of een dienst die je aanbiedt. Echter kun je bij de verkoop van producten ook kiezen voor een webshop. Alleen een webshop online zetten is van zichzelf ook een onderneming. Een webshop laten maken door een bedrijf die daar in gespecialiseerd is kan een uitkomst zijn. Natuurlijk kost dit meer geld dan wanneer je dit zelf doet, maar tijd kost ook geld. Hieronder lees je een aantal punten waar je op moet letten wanneer je een webshop wilt laten maken.
Wat voor webshop wil je laten maken?
Een webshop laten maken door een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is kan je een hoop tijd en daarmee uiteindelijk ook geld besparen. Het is natuurlijk wel belangrijk om te weten wat voor webshop je graag wilt hebben voor je onderneming. Bij een webshop laten maken zijn er namelijk allerlei verschillende designs, je huisstijl moet goed terugkomen en ook de technische aspecten zijn belangrijk voor een succesvolle webshop. Ga dus eerst goed kijken naar die dingen. Wat vind jij mooi qua vormgeving? Is er een soortgelijke onderneming waarbij de webshop jou erg aanspreekt? Gebruik dat als voorbeeld voor de websitebouwer die vervolgens het echte werk kan gaan doen.
Twee belangrijke vragen die jezelf kunt stellen zijn:
– Wat is het doel van een bepaalde pagina op de website?
– Wat wil ik dat de bezoeker nu doet of gaat doen?
Heb je huisstijl goed en duidelijk voor ogen
Je wilt natuurlijk wel dat mensen je herkennen. Een vaste huisstijl die opvalt en kenmerkend is bij jouw bedrijf is daarom van belang. Dit is ook van belang als je een website wilt laten maken door een externe partij. Vanuit die website kun je er dus vervolgens een webshop van laten maken. Bij een huisstijl moet je denken aan een goed duidelijk logo, kleuren van jouw bedrijf, bekijk ook naar de lettertype opties. Want wat maakt een webshop nu goed? Dat zijn onder andere die belangrijke onderdelen van de huisstijl, maar er is meer. Het is belangrijk dat je webshop ook rust uitstraalt en een bezoeker niet continu wordt afgeleid van alles dat te zien is op de website. Duidelijkheid en overzichtelijk zijn met producten zorgt ervoor dat iemand langer op een webshop blijft hangen.
Meer dan alleen een webshop
Een goede uitziende en werkende website is het begin om te gaan groeien met je bedrijf. Alleen er is meer. Denk ook aan de marketing. Ook die ‘’moet’’ je toepassen op je website. Je wilt natuurlijk ook goed gevonden worden op Google. Daarbij speelt bijvoorbeeld SEO een belangrijke rol, maar ook SEA is een goede optie om extra op te vallen. Als je een website hebt wil je natuurlijk ook bezoekers hebben, want je wilt wat verkopen. Focus je dus niet alleen op het uiterlijk van de website, maar kijk ook naar de marketing gerelateerde aspecten. Als je website namelijk super traag is en een gebruiker vindt de laadtijd te lang dan kan deze ook afhaken en ergens anders gaan kijken. Zet marketing voor je webshop dus goed in. Hierdoor is de kans veel groter dat jouw website een succes gaat worden.